Nedenfor kan du søge i uddraget af vores betingelser. De samlede betingelser finder du ved at klikke på den blå bjælke.
Du kan vederlagsfrit afbestille en pakkerejse, hvis der inden for et tidsrum af 14 dage før pakkerejsens påbegyndelse på rejsemålet eller i umiddelbar nærhed af dette, forekommer
krigshandlinger, naturkatastrofer, livsfarlige og smitsomme sygdomme eller andre hermed ligestillede begivenheder.
For at du kan afbestille vederlagsfrit skal den begivenhed, der berettiger til afbestilling, være fastslået eller dokumenteret på en tilstrækkelig objektiv måde, f.eks. af Udenrigsministeriet,
sundhedsmyndighederne mv. Se www.um.dk og www.ssi.dk.
Dog gælder denne regel ikke, hvis Udenrigsministeriet på bestillingstidspunktet fraråder rejser til det pågældende land!
Ret til afbestilling tilkommer ikke rejsedeltageren, når en rejse er påbegyndt.
Afbestiller du mere end 14 dage før afrejse, gælder de almindelige afbestillingsregler.
På alle vores rejser holdes, så vidt muligt, hver dag morgen- og aftenandagt/refleksion som et tilbud til vore gæster. Dette tilbud er naturligvis frivilligt.
Det kan forekomme, på grund af praktiske hensyn, at andagten holdes i bussen.
Ved tilmelding til en rejse indbetales et depositum (som modregnes ved betaling for rejsen) på kr. 2.500 pr. person ved busrejser, kr. 4.000 ved flyrejser.
Depositum forfalder normalt til betaling 8 dage efter modtagelse af bekræftelsen.
Hertil lægges beløb for evt. bestilt afbestillingsforsikring.
Bekræftelsen bliver sendt på mail. Så hvis ikke du har modtaget bekræftelsen én hverdag efter din tilmelding, så skal du kontakte Felix Rejser. Tjek evt. diverse spam-mapper og uønsket post i din mail.
Slutfaktura sendes ud med post eller mail ca. 4-6 uger før afrejse.
Ved manglende betaling
Hvis du ikke betaler rettidigt, har Felix Rejser ret til at annullere aftalen. I sådanne tilfælde har Felix Rejser ret til betaling af det beløb, som du ville miste ifølge reglerne for afbestilling af rejsen på dagen for den manglende betaling.
Ved manglende betaling er der følgende procedure:
14 dage efter betalingsfrist sender vi en venlig påmindelse
28 dage efter betalingsfrist tilkommer der rykkergebyr på kr. 100
38 dage efter betalingsfrist tilkommer der rykkergebyr på yderligere kr. 100 samt varsel om forestående annullering af plads på rejsen eller indberetning til inkasso.
Er der stadig ikke betalt 48 dage efter betalingsfrist, bliver man slettet på rejsen eller sagen bliver overdraget til inkasso.
Ønsker du at betale faktura via vores hjemmeside:
Betaling med DK/Visakort eller Mastercard benyttes til betaling af Áconto/depositumsfaktura samt slutfaktura fra Felix Rejser.
Der opkræves et gebyr på kortbetalinger. For dansk-udstedt Mastercard er gebyret 1,5 %. For DK/Visakort er gebyret 1,39 %. Vær opmærksom på at gebyrsatserne ændres løbende.
Gebyrerne tilfalder ikke Felix Rejser.
Når du betaler med dankort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko, hvis dit kort skulle blive misbrugt i en internetbutik, der bruger SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem, som vi gør i Felix Rejser. De data, du sender, når du betaler med Dankort, er krypterede (SSL), og det er derfor kun PBS, der kan læse dine data. Hverken Felix Rejser eller andre kan læse dine data.
Felix Rejser gennemfører langt de fleste rejser i gode firestjernede busser.
Til gengæld holder vi pauser med passende mellemrum. Busserne er på alle længere rejser naturligvis udstyret med aircondition, toilet og sæder med vippebeslag. I bussen kan man købe diverse drikkevarer, der afregnes direkte med rejselederne/chaufføren.
Rotation: Det er ikke muligt at reservere plads i bussen, da vi på vore rejser vil skifte plads dagligt, således at du ikke sidder på samme plads på hele turen.
Ønsker du fast plads, kan du bestille køresygeplads på 2. – 4. række. Dette er mod tillæg. Forhør om tillæggets størrelse for din rejse.
På enkelte rejser er der angivet børnerabat. Kontakt os, hvis du ønsker oplysning om børnerabat på en bestemt rejse.
For at opnå børnerabatten skal barnet/børnene være under 12 år (ikke fyldt 12 år på afrejsetidspunktet) og sove i opredning på værelse med to fuldtbetalende deltagere. Børn op til to år betaler et lille beløb, men disponerer ikke over eget bus/fly sæde.
Indkvartering i dobbeltværelse med bad og toilet er inkluderet i prisen, hvis ikke andet er nævnt i programmet under beskrivelsen af den enkelte rejse. På visse hoteller kan der forekomme forskelligartede værelser.
Felix Rejser giver mulighed for at bestille et delt dobbeltværelse (med ukendt medrejsende af samme køn). Dette er dog med forbehold for, at der bliver nogen at dele med.
Hvis der ikke er nogen at dele med, meddeles dette ca. 1 måned før afrejse, og da SKAL enkeltværelsestillæg betales.
I priserne er ikke inkluderet drikkevarer, afbestillingsforsikring, personlig rejseforsikring og visum-omkostninger.
Til gengæld vil vi gerne gøre opmærksom på, at de fleste entreer, skatter og afgifter er inkluderet i prisen.
I det tilfælde visum er inkluderet, står det anført som inkluderet i prisen.
På hver enkelt rejse, kan du se en oversigt over hvad der er inklusiv og ikke inklusiv i rejsens pris.
For de personer, der lider af køresyge, er det muligt at reservere plads på række 2-4 forrest i bussen, mod et tillæg på hver rejse.
Bemærk: Det er ikke “panoramapladser”, vi tilbyder.
Grundlaget for en rejsebestilling er pakkerejseloven af 30. juni 1993. Denne lov kan rekvireres hos Felix Rejser.
Gæster, der ønsker at stå på ved Indre Missions Hus i Fredericia, kan, på eget ansvar, have bilen parkeret på den åbne parkeringsplads ved Indre Missions Hus.
Bemærk: Ved få deltagere på et opsamlingssted på busrejse refunderer vi din billet til offentlig transportmiddel til nærmeste påstigningssted.
På rejser med overnatning undervejs til et egentligt opholdshotel gælder hotelbeskrivelsen kun for opholdshotellet. På færgeoverfarter skal der påregnes indlogering i dobbeltkahyt. For deltagere tilmeldt overnatning i enkeltværelser er der også overnatning i enkeltkahyt.
Vi anbefaler at medbringe en lille taske med toiletsager og andre fornødenheder til overnatning på overnatningshoteller og færger.
Du skal være i besiddelse af:
I brev/mail med slutfaktura oplyser Felix Rejser om pas- og visumkrav, vaccinationer samt øvrige forhold, der er gældende for den enkelte rejses gennemførelse.
Udgifter til pas, visum og vaccinationer indgår kun i rejsens pris hvis det tydeligt er oplyst.
Er du ikke dansk statsborger, eller har du dobbelt statsborgerskab, skal du selv søge oplysning om de krav, der stilles, for dit lands borgere med hensyn til indrejse i det/de pågældende lande.
Endvidere skal du ved bestilling oplyse til Felix Rejser, hvis du ikke har
dansk pas.
Felix Rejser kan efter aftalens indgåelse foretage ændringer i den aftalte pris for pakkerejsen, såfremt der sker ændringer i:
Felix Rejser varsler dig om prisforhøjelser og prisnedsættelser snarest muligt efter dette er blevet besluttet. Prisen kan højst forhøjes med 8% af pakkerejsens pris og senest 20 dage før afrejse. Hvis forhøjelsen er mere end 8% af pakkerejsens pris, er du berettiget til vederlagsfrit at hæve købet.
Det er dog en betingelse, at ophævelsen meddeles Felix Rejser umiddelbart efter, at du er blevet underrettet om prisforhøjelsen.
Hvis taksterne i ovennævnte emner, som pålignes Felix Rejser direkte, og som er indregnet i rejsens pris, nedsættes eller bortfalder med virkning inden rejsedagen, er Felix Rejser forpligtiget til at godtgøre dig det sparede beløb.
Finder du grund til reklamation: Straks efter fejlen/manglen er konstateret, skal du reklamere over for vores rejseleder/agent på destinationen. Hvis vores rejseleder/agent ikke kan eller vil afhjælpe eller ikke efter din opfattelse afhjælper tilfredsstillende, skal du reklamere direkte over for Felix Rejser på nødtelefonen. Bliver manglen herefter ikke udbedret tilfredsstillende på destinationen, skal du kontakte Felix Rejser skriftligt (mail eller brev) inden rimelig tid efter hjemkomst. Du taber retten til at kræve erstatning, kompensation mv., hvis du ikke følger den nævnte klagegang og frist.
Hvis reklamationen ikke behandles tilfredsstillende for dig som gæst, kan du indbringe klagen vedrørende pakkerejser for
Pakkerejse-Ankenævnet
Haldor Topsøes Allé 1, st., bygning 91 2800 Kgs. Lyngby.
Tlf.: 4546 1100.
www.pakkerejseankenaevnet.dk
Klager til Pakkerejse-Ankenævnet kan også indgives via den europæiske platform for online tvistløsning.
Som medlem af DRF er Felix Rejser forpligtet til at opfylde kendelser fra Pakkerejseankenævnet, med mindre foreningens bestyrelse giver dispensation fra dette krav, fordi kendelsen ønskes indbragt for en dansk domstol, jf. foreningens vedtægter.
Hvis du kun har købt flybillet, kontakt:
Forbrugerklagenævnet,
Konkurrence– og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning,
Carl Jacobsens Vej 35,
2500 Valby.
Tlf.: 4171 5000.
https://www.forbrug.dk
Du er selv ansvarlig for at have tegnet de nødvendige rejseforsikringer, som dækker ved sygdom og hjemtransport, hjemtransport mv. i tilfælde af ulykke, sygdom eller død
samt erstatning af tabt bagage mv.
Husk altid det blå EU-sygesikringskort på rejser i EU/EØS.
Læs mere om det blå kort.
Medbring også det gule sundhedskort med lægeoplysninger på din rejse.
Vi anbefaler, at du tegner Gouda rejseforsikring.
Forsikringen kan på hverdage indenfor kontorets åbningstid købes gennem Felix Rejser indtil 48 timer før afrejse.
Felix Rejser modtager provision for salg af forsikringer. Kunden kan ved henvendelse til Felix Rejser få oplyst provisionens størrelse.
BEMÆRK ved køb af Gouda Rejseforsikring:
Har du en kronisk lidelse og rejser indenfor EU/EØS, kan du via det blå EU-sygesikringskort blive behandlet som destinationens borgere. Alle egenbetalinger – f.eks. konsultation, hjemtransport og tilkald af pårørende vil være for egen regning. Læs mere her.
Vær sikker på, om Gouda rejseforsikring dækker evt. skader.
Vi anbefaler, at du søger om forhåndsvurdering (gratis), hvis du inden for de sidste 2 måneder (6 måneder for rejser over 1 måned):
* Vær opmærksom på, at det er en forudsætning for dækning ved Gouda, at du er i besiddelse af det blå EU-sygesikringskort, når du rejser til EU/EØS lande.
Køber du dine forsikringer gennem Felix Rejser, får vi provision af salget. Prisen for dig er den samme.
Vær opmærksom på at du allerede kan være dækket af en rejse- eller afbestillingsforsikring via dit indboforsikringsselskab, kreditkort eller lignende. Vær dog opmærksom på, at der kan være forskelle i forsikringsdækningen.
Produktark:
Årsrejseforsikring: IPID_Batch (gouda.dk)
Enkeltrejseforsikring: IPID_Batch (gouda.dk)
Vores rejseledere er alle bekendende kristne. For de flestes vedkommende gælder det, at de har mange års rejseerfaring, som kommer vore gæster til gode. På alle rejser står vore danske rejseledere til rådighed 24 timer i døgnet.
Kan ske telefonisk ved tlf. 7592 2022 eller ved at udfylde tilmeldingsformular via hjemmesiden.
Felix Rejser er ejet af Indre Mission i Danmark. Læs mere om Indre Mission på www.indremission.dk
På vores rejser er der ingen uforudsete omkostninger. Det er klart anført, hvor mange måltider der er inkl. i prisen. Er alle entreomkostninger ikke indregnet i prisen, er det klart anført i programmet.
Noget ganske grundlæggende for os er også åbenhed omkring de anvendte valutakurser.
På hver rejse angiver vi hvilken kurs der er til grundlag for udregning af prisen.
Hvis kurserne på slutmeldingstidspunktet (8 uger før afrejse) afviger væsentligt i forhold til de anførte kurser, vil der ske en regulering i form af enten et kurstillæg eller et kursfradrag.
Ved få deltagere på et opsamlingssted på busrejser refunderes billet til offentlig transportmiddel til nærmeste påstigningssted.
For at undgå aflysning af en planlagt rejse kan der til tider vælges den løsning, at man bliver transporteret i fællesbus med andre rejsende, evt. med senere eller tidligere ankomst- og afrejsetid til/fra rejsemålet end oprindeligt planlagt.
Felix Rejser forbeholder sig ret til at ændre pris, program, transport, bus og hotel, hvis der opstår tvingende omstændigheder eller nødvendige forhold, som Felix Rejser ikke er herre over (f.eks. umulige vejrforhold, katastrofer, truende krig, strejke eller almindelig force majeure).