Adventsrejse – London

Oplev London i julemåneden med den overdådige julepynt og særlige stemning.

09. december - 12. decemberEnglandVinterFlyEuropa, Nyheder

Vi skal til julekoncert i Royal Albert Hall med det verdensberømte Royal Philharmonic Orchestra og John Rutter, som er berømt for sine Christmas Carols og være en del af den smukke evensong-tradition i byens kirker.

Det kombineres med besøg hos det britiske kongehus’ to vigtige slotte Buckingham Palace og Windsor Castle med det smukke kapel kendt fra royale bryllupper.

Der vil også være mulighed for at få en middag på en af den kendte kok, Jamie Olivers restauranter (ikke inkl.) og muligvis en særrundvisning på British Museum.

Rejseplan

09. december

Udrejse fra Billund eller Kastrup (forhør om mulighed) til Heathrow Lufthavn. Vi ankommer til hotellet. Kan vi nå det, tager vi til Evensong i St Paul’s Cathedral. Herefter går vi over London Millennium Bridge og langs sydsiden af Themsen til det hyggelige julemarked ved Southbank Centre.

10. december

Efter morgenmaden tager vi med bus til Windsor, hvor vi oplever en rundvisning på Windsor Castle. Vi ser også slotskirken, og der er mulighed for at gå en tur i parken. Vi er tilbage i London om eftermiddagen. Om aftenen er der mulighed for Evensong i Westminster Abbey efterfulgt af middag på en af Jamie Oliver’s restauranter. Aftenen giver også mulighed for at nyde julepynten i Londons centrum.

11. december

Vi begynder formiddagen ved Buckingham Palace, hvor vi forhåbentlig får mulighed for at se vagtskiftet, the Changing of the Guards. Derfra oplever vi den storslåede imperium-arkitektur når vi går vi på den statelige Mall mod Trafalger Square. Vi spiser frokost i kældercafeteriaet under kirken St-Martin-in-the-Fields (ikke inkl.) med efterfølgende mulighed for at besøge kirken, hvor vi får et indblik i sognets arbejde blandt fattige og hjemløse. Derefter er der mulighed for at opleve julestemningen i centrum: Leicester Square, Piccadilly, Oxford Street m.m. Om aftenen er der en enestående chance for at komme til julekoncert i Royal Albert Hall med det verdensberømte symfoniorkester The Royal Symphonic Orchestra ledet denne aften af John Rutter, berømt for sine fine Christmas Carols. John Rutter har fornylig siddet i juryen ved Eurovision for kor – hvor et dansk kor vandt.

12. december

Efter morgenmad besøger vi British Museum hvor vi håber at få en særrundvisning med vægt på museets samling af genstande med bibelsk perspektiv. Dernæst spiser vi frokost i nærheden af hotellet (ikke inkl.), hvorefter en bus tager os til lufthavnen. En dejlig tur fuld af julestemning og kongerøgelse fører os tilbage til Danmark.